Sunda Sara

Alla inlägg den 11 december 2014

Av Sara - 11 december 2014 13:52

Jag staplar ostadigt och nervöst fram på ny stig. Idag görs ett stort steg i min tillfriskningsprocess. Idag kommer min nya mammakompis med sin lilla familj hit och fikar. Vi har städat, förberett fika och gjort oss iordning. Fina bebisen är exemplarisk och sover nu en stund innan de kommer. Det känns så roligt att få göra saker, klara vara social, klara träffa nya vänner. Få leva. Efter så lång tid på botten är jag påväg upp. Tack.

Av Sara - 11 december 2014 09:21

Jag vet inte vart jag står. Vet inte vad jag tror. Jag tror på det kyrkan gör och står för, men kanske inte nödvändigtvis en Gud. Jag tror på andlighet och själen. Jag tror på en djupare mening. Jag tror på naturens läkande kraft. Och jag vill inte tro att allt blir svart och slut när vi dör.

Men en gubbe uppe på ett moln som skapat allt och bestämmer allas öde? En gubbe som har makt att skicka en till helvetet eller släppa in en i himmelen. Hur ska alla ens få plats? Människan kommer aldrig få veta vad som händer efter döden. Personligen tror jag faktiskt att själen vandrar vidare men inte kroppen. Jag tror att jag kommer få återse farmor och att jag kommer få träffa morfar för första gången. Jag tror på en ljus plats, tillsammans med nära och kära, en lugn och fridfull plats att vila och vara på. Allting kommer bli klart och saker som varit obegripliga (som att universum aldrig tar slut) känns plötsligt självklara.

Då är frågan. Är det här kristendom? Kan man få tro tillsammans, fast på sitt eget sätt? Kan jag se Gud som en stor kraft, ett ljus, det andliga? Som det som genomsyrar allt och ger det en slutlig mening? Som det goda?

Av Sara - 11 december 2014 07:59

Var uppe med bebisen vid 3 och sedan vid 7. Hade lite svårt att somna redan igårkväll och ännu lite svårare vid 3. Nu vid 7 omöjligt. Egentligen gör de kanske inte så mycket. Jag har fått hyfsat många sömntimmar. Kanske behöver jag inte stressa upp mig av rädsla för en förstörd dag. Blir jag trött så blir jag trött. Orkar jag inte med besök så orkar jag inte med besök. Sambon är ledig så det finns faktiskt inga verkliga krav.

Det som snurrar är tankarna från igår om att gå med i kyrkan igen eller inte. Det och bebisens smågnällande. Har han ont i magen? Är det bytet av ersättning? Är det avslutet av semperdroppar? Är det bara en slump?

Nåväl. Tidig uppgång betyder mer tid innan besöket. Tid för återhämtning. Och fixande.

Presentation

Livet kan aldrig bli som förut efter en utmattningsdepression, men visst borde det kunna bli bra ändå? Här kommer jag skriva om min väg mot balans och ett meningsfullt liv! Fröken duktig får stiga åt sidan och ge plats åt mig själv.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11
12
13 14
15
16 17 18 19 20 21
22
23
24 25 26
27
28
29 30 31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards