Sunda Sara

Alla inlägg under april 2015

Av Sara - 29 april 2015 16:34

så är sambon hemma igen och jag har klarat ännu en dag. Heja mig! Var väldans trött imorse och har känt mig i min egen bubbla på öppna förskolan. Men, jag klarade det. Nu blir det vila, kanske läsa bok?

Av Sara - 29 april 2015 10:41

jag hatar att göra fel och nu har jag gjort ett i 80 000kr klassen. Aj. Hjälpte mina föräldrar med en sak, inom mitt yrkesområde men det blev fel och nu kommer räkningen...

De har råd så det löser sig, men ändå. Försöker fokusera på att alla kan göra fel, att det är ett komplicerat yrkesområde jag har och att jag varit utbränd, gått igenom ivf och fött barn sista åren. Mitt fokus har varit på privatlivet. Det har tagit emot i hjärnan att tänka på jobb och gör fortfarande faktiskt. Vet inte hur jag ska orka reda ut papprena åt dem. Fan också. Jag skulle sagt nej och insett min begränsning. Det hade varit okej att neka dem hjälp som utbränd.

Av Sara - 29 april 2015 06:22

bebisen har sovit hela natten! Nåja, han får fått någon buff av pappan. Men alltså, han har inte ätit. För inte så längesen åt han två flaskor per natt. Vet inte om det beror på någon naturlig fas eller något vi gjort. Sista två dagarna har han fått kvällsgröten senare och burkarna har ratats till förmån för hemlagad mat. Igår slevade han in hela makaroner med köttfärssås. Älskade barn som inte öppnat munnen för annat än 6 månaders puré så länge, trots att han snart är ett år.

Av Sara - 28 april 2015 20:25

Det har varit tufft idag. Trött mamma och pigg bebis. Jag har tagit mig genom dagen med hjälp av kaffe och choklad. Nu är pappan hemma och har tagit över, men jag klarar inte vila. Kommer inte ner i varv. Räknar ut att jag druckit fem koppar kaffe och ätit ett helt paket kakor. Hög på koffein och socker. Hoppas innerligt jag inte förstört nattsömnen. Skulle liksom behöva komma ner i varv för kvällen och natten och sen kicka igång igen imorrn fm när sambon åker till jobbet igen. Balansgången är svajig just nu...

Av Sara - 28 april 2015 09:23

gick upp med bebisen halv 7. Sen dess har det gått i ett. Känner mig jättestressad över att jag inte kommer någonstans. Plockar och plockar. Diskar och röjer. Det är ett evighetsarbete där jag hela tiden jagar, hela tiden ligger efter. Pappan kommer upp efter sovmorgon och äter sonika frukost i lugn och ro mitt i röran. Jag kokar inombords. Det ligger farliga kablar, viktiga papper och dyrbar dator på golvet. Inte särskilt barnvänligt. Disken överbelamrar kökets alla ytor tillsammans med räkningar och leksaker. Vårt hem är ett bombnedslag. Jag är trött. Pappan nynnar i lugnande ro. Snart går han till jobbet och jag ska själv röja upp samtidigt som jag matar/byter/leker/söver bebis. Packar och kommer iväg med bebis. Har vi rena bebismuggar? Behöver vi handla katrinplommon? Tankarna snurrar. Ute skiner solen och jag borde ta en promenad. Morgonen är ju min egentid. Sambon har gått bero tid för att jag ska få utrymme utan bebis. Känns inte som tiden används till det. Kanske är idag ett undantag? Kanske är det bara mycket just nu?

Av Sara - 27 april 2015 12:47

Sonen sover i vagnen och jag dricker kaffe i solen. Tänk att våren är här! Tänk att jag ska vara mammaledig hela sommaren. Ljuvligt. Jag ska ladda batterierna, fylla på D-vitamin och njuta av min lilla skatt.

Livet leker just nu. Jag älskar våren, naturen och livet.

Av Sara - 26 april 2015 16:35

klockan är bara halv fem och vi har gjort MASSOR. Jag hade glömt bort att man kan leva såhär. Liiite rädd för bakslag, samtidigt som jag måste pröva mina vingar. Jag har finputsat jobbansökan och skickat in= stor sten har lyfts av mina axlar. Det är svårt att få till såna saker mitt i småbarnslivets alla vardagsrutiner. Jag och bebisen har varit på loppis och fyndat medan sambon har tränat. Vi har handlat nyföddpresent och hälsat på en liten sexveckors. Galet. Nu vilar jag och grabbarna fixar ute. Jag är trött men nöjd. Det känns liksom befogat att ta det lite lugnt.

Jag har varit väldigt pressad över saker på "att göra" listan i några veckor, men nu börjar jag komma i fas igen. Underbar känsla. Håret är klippt och slingat, brynen färgade, doppresent och kläder till dopet är inköpt, bebisens ettårspresenter likaså, jobbet är sökt (!) och möhippan snart färdigpanerad. Puh. Det har varit mycket ett tag, speciellt med tanke på att jag har utbrändheten så färsk.

Heja mig som orkar, heja mig som vågar! Och, det är okej om jag blir trött efter allt det här. Det är inte så lätt att balansera. Bambi på hal is. Ny is jag inte gått på förr. Jag måste våga prova för att veta vart min gräns går nu.

Av Sara - 26 april 2015 04:22

jag balanserar högt över marken på en skör tråd. Det är mycket nu. För många krav och förväntningar. Jag spelar ett högt spel och har mycket att förlora. Vill inte bli sjuk igen. Hur kan roliga saker kännas så betungande? Hur kan det kännas oöverstigligt att få in ett träningspass för sambon i veckan. Som om bägaren rinner över om jag belastas med 1,5 timme till. Otillräckligheten är nedslående. Jag vet att jag idag klarar mycket. Gör enorma framsteg. Ändå räcker det inte riktigt hela vägen fram. Kanske är 85% för mycket? Kanske skulle sambon börja en timme senare någon dag till förmån för träning? Eller träna efter jobbet? Just nu somnar sonen ändå så tidigt. Att titta på serie på kvällen är ju inget nödvändigt. Slöseri med tid.

Presentation

Livet kan aldrig bli som förut efter en utmattningsdepression, men visst borde det kunna bli bra ändå? Här kommer jag skriva om min väg mot balans och ett meningsfullt liv! Fröken duktig får stiga åt sidan och ge plats åt mig själv.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6
7 8 9
10
11 12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27 28 29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards