Sunda Sara

Alla inlägg den 8 augusti 2015

Av Sara - 8 augusti 2015 17:37

jag ska börja ett nytt jobb och det jag lägger min energi på är kläder. Efter sjukdom och föräldraledighet har jag varit ifrån arbetsmarknaden i typ 3 år. Jag har gått i mjukisbyxor osminkad, träffat familj och andra mammor. Inte varit speciellt ofta på stan eller i sammanhang där jag behövt göra mig iordning. Det har varit så skönt och befriande.

Men nu är det alltså dags! Jag ska börja jobba och behöver nya kläder. Oj så många affärer jag gått i, så många omgångar jag uppdaterat allt från underkläder till skor. Oj vad jag ligger efter på alla områden. Mina kläder är slitna, faktiskt bitvis trasiga och omoderna. Nystart kräver kläder som ger självförtroende. Och visst är jag väl värd att få känna mig fin, känna mig normal och att passa in?

Men det går också åt en del energi att lista ut vad som passar på just den här arbetsplatsen. Att hitta kläder som också är bekväma och som jag mår bra i. Kläder som jag kan röra mig i och leka med min son i.

Förr gillade jag klädaffärer. Kunde strosa och titta i timmar. Nu är det ett nödvändigt ont. Vet att jag behöver kläder och att jag mår bättre i lite nyare än gamla mjukisar. Men själva shoppandet är en plåga.

Nog om det. Jag måste komma ihåg att jag är anställd för mina meriter och min trevlighet. Inte för mina kläder eller utseende. Och jag kommer snabbt känna av klädkoden och kan köpa nytt redan första dagen om det är så. Jag får hitta några basplagg och något jag tror funkar första dagarna, sen får jag ta det eftersom.

Det kommer bli bra. Dömer de mig efter kläderna är de inte speciellt trevliga. Och min sambo och son finns alltid här. Jobbet kan jag säga upp mig från om det int blir bra.

Av Sara - 8 augusti 2015 10:48

Så åkte sambon och sonen iväg till farmor och farfar. Och jag blev ensam kvar. Behöver egentiden så väl, men saknar dem redan. Inatt hade jag stressdrömmar igen. Har haft det flera nätter rad nu. Legat vaken timmar. Jag behöver vila. Stressa ner. Rehaba. Familjen kommer ha det bra och mysigt och imorrn ses vi igen. Älskade familj.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Livet kan aldrig bli som förut efter en utmattningsdepression, men visst borde det kunna bli bra ändå? Här kommer jag skriva om min väg mot balans och ett meningsfullt liv! Fröken duktig får stiga åt sidan och ge plats åt mig själv.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards