Sunda Sara

Alla inlägg den 10 mars 2015

Av Sara - 10 mars 2015 14:57

jag vill vara hemma med bebisen i vår och sommar. Gå på öppna förskolan, stämma lekträff med andra, gå på stan, ha hemmadagar. Gå ut i bikini och njuta av alla soldagar medan bebisen plaskar i sin pol. Gå på lekland regniga dagar eller se en film hemma. Njuta av solen, ladda batterierna. Njuta av bebisen. Ha roligt. Leva kravlöst. Bli friskare. Sommar och sol har en positiv inverkan på mig. Det har varit några tuffa år, jag vill unna mig själv det här. Få må bra och räcka till. Vara föräldraledig ovh inte sjuk. Klara av. Få ett positivt avslut på föräldraledigheten. Ladda batterierna och sedan vara taggad till tusen för att jobba i höst.

Jag har ingen lust att bli inlåst på ett kontor 9-15/17 alla vardagar. Både den här sommaren och nästa. Ingen lust att vara trevlig, representabel, serviceinriktad och ha stimulerande arbetsuppgifter. Krav, förväntningar, uppgifter på min att göra lista varje dag. Saker som inte får glömmas, problem som ska lösas och ett kontorslandskap jag inte vet ljudnivån i. Hur mycket energi kommer jag ha till Ebbe när jag kommer hem? Hur mycket av min kraft kommer jobbet ta?

Samtidigt. Känna att jag bidrar. Är med i samhället igen. Bygga upp mitt stackars sargade självförtroende. En chans att ta mig ut i jobb igen. Ett jobb som inte är min gamla arbetsplats med sin hemska arbetsmiljö.

Jag vill såklart komma ut i jobb igen, men helst i höst. Det optimala vore i höst. Få njuta och bygga upp mig själv. Njuta av mitt efterlängtade barn. Sambon är dessutom inte speciellt sugen på att vara pappaledig och hans chef kommer inte bli glad. Vi har det bra nu när sambon jobbar 75%, fin balans och ett bra liv.

Men hur många sådana här chanser får jag? Är jag dum som inte tar den? Borde jag bita ihop och se till att prova nu när möjligheten finns?

Av Sara - 10 mars 2015 02:59

hur ska jag någonsin komma ut i jobb igen? Arbetslivet är så pressat och stressat, kräver så mycket. Hur ska jag hitta ett jobb med rimliga krav, ett jobb som på riktigt låter mig ha balans i livet. Jag saknar att jobba. Saknar så det gör ont. Att få använda hjärnan, ha kollegor och rutiner. Få vara delaktig i samhället, slippa känna mig sjuk. Men samhället snurrar för fort för mig. Tempot är för högt. Hur ska jag kunna hålla det på en armlängds avstånd? Stå emot konstiga påhittade nivåer och mål, inte dras med i hetsen att räkna pinnar. Hur ska jag kunna stå emot det på ett nytt jobb? Hur ska jag kunna gå tillbaka till mitt gamla jobb utan att gå under av arbetsmiljön?

Måste jag bita i det sura och skaffa ett okvalificerat jobb? Ett jobb där någon annan tar över när jag är sjuk och högarna inte växer. Men ändå. Har inte alla jobb maxade krav idag? Lagerarbetet kräver snabba plocktider och på ICA ska man vara villig att hoppa in i tid och otid.

Fan. Är jag helt missanpassad för samhället? Samtidigt vet jag. Det är samhället som är galet, som suger ut sina medborgare, pressar dem över gränsen. Borde jag starta eget? Skulle jag då kunna göra saker i min egen takt? Eller skulle jag bli utslagen i konkurrensen?

Jag är kompetent. Jag är smart. Högutbildad. Trevlig och social. Men jag är allergisk mot stress. Finns det en plats för mig?

Presentation

Livet kan aldrig bli som förut efter en utmattningsdepression, men visst borde det kunna bli bra ändå? Här kommer jag skriva om min väg mot balans och ett meningsfullt liv! Fröken duktig får stiga åt sidan och ge plats åt mig själv.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6
7
8
9 10
11
12
13
14 15
16
17
18 19 20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards