Sunda Sara

Alla inlägg den 23 januari 2015

Av Sara - 23 januari 2015 15:16

Min vän, en av få som verkligen funnits där under utbrändheten. Vi delar erfarenhet av depression och har delat det mörka med varandra. Nu då? Nu när jag börjar bli frisk, inte längre har så stort behov av att prata djupt. Vad finns kvar? Har vi något annat gemensamt? Mitt liv kretsar mest runt bebisen nu. Hon har inga och vill inte ha några barn. Kanske är vi klara med varandra? Kanske kan vi utvecklas? Göra något roligt ihop? Bowla? Dricka vin? Gå på bio? Inte fika, luncha eller på annat sätt bara prata. Det ger mig inget längre.

Av Sara - 23 januari 2015 15:11

Idag har farmor och farfar hand om bebisen. Jag åkte in till stan, shoppade två tröjor och fikade med en kompis. Jag hoppas han haft det bra. Bra övning för mig att släppa kontrollen och åka iväg. Bra för bebis att få relation med farmor och farfar. Vet inte hur mycket vila/energi det här gav mig? Bebistålamod, absolut. Energi, vet inte? Hem och vila nu, så får de fortsätta leka med bebisen. Kanske läsa bok? Lite svårt att slappna av med folk i huset. Känns konstigt att ligga och läsa medan de har hand om mitt barn. Ohyfsat på något sätt.

Presentation

Livet kan aldrig bli som förut efter en utmattningsdepression, men visst borde det kunna bli bra ändå? Här kommer jag skriva om min väg mot balans och ett meningsfullt liv! Fröken duktig får stiga åt sidan och ge plats åt mig själv.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards