Sunda Sara

Alla inlägg den 6 januari 2015

Av Sara - 6 januari 2015 17:57

Äntligen är snart ledigheterna över och hon återkommer. Vet inte exakt vilken dag, men hoppas på snart. Vacklar lite i mina stora tuffa beslut. Behöver hennes ord, hennes stöd och synsätt. Bekräftelse på att jag är på rätt väg.

? Gjort slut med pappa (får man verkligen göra så? Och har jag traumatiserat mig själv för livet nu?)
? sökt jobb (är jag frisk nog? Är det här ett passande jobb? Borde jag välja något enklare? Arbetsträna?)
? förlossning, amning och första tiden med bebisen (hur ska jag någonsin våga igen?)

Av Sara - 6 januari 2015 16:50

Så var det gjort. I över två års tid har jag vetat att jag måste byta jobb. Ja egentligen visste jag det redan innan jag gick in i väggen. Så säg tre års tid.

Sjukdomen. Graviditeten. Mammaledigheten. Nu är det jobbsökandets tur. Sista pusselbiten för att bli frisk och hel igen. Sista stora förändringen. När jag får ett nytt jobb är cirkeln sluten, även om jag resten av mitt liv kommer behöva tänka på och använda mina nya lärdomar.

Ska bli spännande att se om jag blir kallad till intervju. Det har varit jobbigt att skriva ansökningar, behöva titta på allt det jag tidigare presterat. Minnas alltför tunga arbetsuppgifter och arbetsbelastning. Minnas arbetsmiljön och min trängande längan att slippa gå dit mer.

Av Sara - 6 januari 2015 16:08

Idag är jag trött. Utmattningstrött. Fast jag och bebisen avbokade våra planer och höll oss hemma igår. Ont i axlar, spänningshuvudvärk och ögon som vill vara stängda. Irriterad. Hade väntat mig en pigg dag.

Har fått utrymme. Egen promenad. Avslappningsövning i sovrummet när bebisen sov i gästrummet. Nu, ensam hemma medan mina grabbar gör ärenden på stan. Andas. Vilar. Är.

Det har varit mycket ett tag. Julförberedelser, göra slut med pappa, resan över julen, lärt känna nya vänner och nu jobbsökande. Det är mycket som har pågått och som fortfarande gör. Inte konstigt att jag är trött.

Presentation

Livet kan aldrig bli som förut efter en utmattningsdepression, men visst borde det kunna bli bra ändå? Här kommer jag skriva om min väg mot balans och ett meningsfullt liv! Fröken duktig får stiga åt sidan och ge plats åt mig själv.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards