Sunda Sara

Alla inlägg den 5 januari 2015

Av Sara - 5 januari 2015 16:09

Ofta är vilodag förknippat med tvång, sorg och frustration. Idag har det inte varit så. Jag o bebisen har varit ute i solen och lekt i lekparken, sovit i vagnen, fixat och tvättat här hemma och myst. Världens finaste bebis har jag! Jag är glad att jag vilade innan jag var slutkörd. Glad att jag lyssnade på kroppen så tidigt. Glad att jag kan njuta av den lugna dagen. Tror mycket handlar om att jag idag kunde välja. Jag hade klarat att träffa den andra mamman med hennes bebis, men jag valde att vila istället. Jag valde att må bra, ladda energi och undvika svacka. Stolt över mig själv som lyckas balansera så bra!

Av Sara - 5 januari 2015 12:47

Det är bra för mig att öva. Idag har jag avbokat en mammaaktivitet med en av mina nya vänner. Sagt som det är, att jag känner av utbrändheten och behöver ta det lugnt. Hon verkar okej med det, vi ska ses senare i veckan istället.

Måste vara på min vakt nu med alla nya mammavänner. Akta mig så det inte rullar på för snabbt. Se till att det blir i mitt nya tempo och inte det där galna jag höll på med innan jag gick in i väggen. Det måste finnas luft i schemat. Andningshål att bara vara, känna efter och återhämta mig. Annars blir det roliga inte ens roligt längre, utan känns bara som krav.

Heja mig som ställde in!

Av Sara - 5 januari 2015 08:49

Där kom räkningen. Nu är klockan 3 och jag har varit vaken en halvtimme. Snurrande tankar som maler. Pappa, igen. Besöket igår. Planerna idag. Jobbsökandet.

Bebisen gnäller lite i sömnen och lägger sig tillrätta. Sambon sover. Jag är hungrig och eksemen börjar klia. Imorn ska sambon jobba sex timmar. Ska jag och bebisen ställa in alla planer och hålla oss på hemmaplan? Vill inte, men tror jag måste. På riktigt måste. Inte köra över mig själv igen nu. Fan. Hatar att ställa in saker.

Av Sara - 5 januari 2015 03:15

Där kom räkningen. Nu är klockan 3 och jag har varit vaken en halvtimme. Snurrande tankar som maler. Pappa, igen. Besöket igår. Planerna idag. Jobbsökandet.

Bebisen gnäller lite i sömnen och lägger sig tillrätta. Sambon sover. Jag är hungrig och eksemen börjar klia. Imorn ska sambon jobba sex timmar. Ska jag och bebisen ställa in alla planer och hålla oss på hemmaplan? Vill inte, men tror jag måste. På riktigt måste. Inte köra över mig själv igen nu. Fan. Hatar att ställa in saker.

Av Sara - 5 januari 2015 03:13

Där kom räkningen. Nu är klockan 3 och jag har varit vaken en halvtimme. Snurrande tankar som maler. Pappa, igen. Besöket igår. Planerna idag. Jobbsökandet.

Bebisen gnäller lite i sömnen och lägger sig tillrätta. Sambon sover. Jag är hungrig och eksemen börjar klia. Imorn ska sambon jobba sex timmar. Ska jag och bebisen ställa in alla planer och hålla oss på hemmaplan? Vill inte, men tror jag måste. På riktigt måste. Inte köra över mig själv igen nu. Fan. Hatar att ställa in saker.

Presentation

Livet kan aldrig bli som förut efter en utmattningsdepression, men visst borde det kunna bli bra ändå? Här kommer jag skriva om min väg mot balans och ett meningsfullt liv! Fröken duktig får stiga åt sidan och ge plats åt mig själv.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards